About to Lose my Shit with Groupwork

I’m really close to losing my shit on someone tonight. I kid you not. Its bad. Its really really bad.

So instead of doing that, I am just going to rant here.

I had my game theory midterm today. I didn’t go well, even though I studied a lot for the exam and tried to understand everything going on. I’m praying for the best. And I am not even that religious. My friend thought it was hard as well, although another friend it was easy, so maybe its just the two of us that are the idiots. For some reason I kept on being confused with mixed strategy nash equilibrium. If anyone reading this understands what that means, let me know.

You’re probably thinking, that the midterm’s over, you can take a break. I wish. If I had a bottle of alcohol I would probably be drinking that tonight. We would become best friends. But nope. I have the group assignment due tomorrow.

I don’t even know where to get started on that one. So I am doing the question relating to calculating the NPV (net present value) and its very time consuming and confusing. I asked my group members for help and got no response, and the only one who responded was working all day. Someone suggested looking up the answers online [as reference], but here’s the thing, How can you explain the answer, when you don’t even know how you got it. Also getting the answers online, kinda defeats the purpose of working through the problems.

At this point, I have given up, and said so to them, and asked if anyone was willing to help. I cannot look at that excel sheet anymore, my eyes are hurting and I want to sleep. Unfortunately I have to go study for my midterm on Wednesday.

Yessss. Another midterm. And after that midterm, I have to do 30ish pages of reading for Thursday. Might be easy for some people, but its hard for me to read, so its going to take a while.

Yessss. I miss sleep. And coffee isn’t helping. And I am stressed and about to lose my shit. And my eyes still hurt

I just needed to get all of that off my chest.

Advertisements

Posted by

A quirky, possibly crazy 22 year old talking about her life and doggie.

9 thoughts on “About to Lose my Shit with Groupwork

  1. I understand your frustration. This has been a rough semester for me as well. The best advice I can give you is to do a lot of self care to help you get through this school year. Take a break to regroup so you won’t feel overwhelmed and stressed out. You are going to do great!❤🙂

    Liked by 1 person

  2. I am from Canada as well. What province are you in? Ugh, I absolutely hate group projects. By the end of it all, you just wanna strangle your group members, in a non-violent way of course. As for midterms, just keep pushing through it. Make a game-plan for the next midterm (if there is one) even if that means changing your study methods a bit. You’ve got this! 💪🔥

    Liked by 1 person

      1. That’s very cool! I was born and raised in Ontario. I got my first degree from University of Guelph, then moved out west. Now I’m living in Calgary, Alberta.

        Yes, we will get through this dreaded semester one day at a time. I’m so ready for it to be over. Tbh I’m so sick and tired of university.😓

        Liked by 1 person

      2. Ohhhh. Guelph is close enough to where I live. I live to the west of Toronto.
        Yes we can get through this. It sometimes feels like its never going to end but then its goes by really quickly. And since this my last term, I am going to take it in. And not complain as much

        Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.